Dagen jag fick reda på att jag var gravid!

 
Den 3 Juli insåg att jag inte hade fått min mens än, vilket inte direkt förvånade mig. då jag ibland kan ha oregelbunden mens. Planen för dagen var att åka till min syster som skulle ha en inflyttningsfest, så tog ett graviditets test för säkerthetskull och det visade sig att det var positivt. 
jag och min sambo blev extremt förvånad då vi inte hade försökt att få barn eller hade planerat att skaffa barn just nu. Då jag vill gå klart mitt program på univeritetet först, skaffa hus, trygg inkomst och allt sånt som man helst vill ha innan barn kommer in i bilden. 
jag kunde inte tro det var sant, är jag verkligen gravid? tog 3 test totalt och alla visade samma sak-ja jag är gravid. 
Trots att det inte var planerat, var jag och min sambo överens om att vi vill behålla barnet. 
Nästa steg var att höra av sig till min barnmorska för ett möte och även googla "saker att tänka på när man är gravid"😉
Vi kom även iväg på den där inflyttningsfesten men drack självklart inget!