Första gången vi var till barnmorskan!

21 Juli hade vi tid hos barnmorskan, tyckte fortfarande att det var overkligt att jag var gravid och såg fram emot mötet. Väl där pratade vi om vad som är viktigt att tänka på under graviditeten och barnmorskan räknade även ut när bebisen skulle komma, första mars! 
"oj,så snart", var det första jag sa. Då jag hade tänkt helt fel när jag själv räknande ut datumet, då jag räknande från den dagen jag skulle ha fått min mens,
förstod inte det där med från "sista mensens första dag" förstår det fortfarande inte, hur man kan räkna med mensveckan som en graviditets vecka men vet också att datumet inte är spickat och att det kan ändras. 
På mötet fick vi tyvärr veta att det inte erbjuds något tidigt ultraljud eller kub-test, då covid-19 ställer till det. 
Så jag och min sambo betämde oss för att försöka boka ett kub-test någon annanstans, för att vi så gärna vill se bebisen i magen samt få reda på om allt ser bra ut! 
Som tur var lyckades jag få en tid i västerås, den 21 Augusti.  Bllr en bit att åka från Karlstad men värt det!